sminkgalen.blogg.se

Makeup is my joy

Maybelline gel eyeliner

Kategori: Allmänt

I förrigår var jag på Kicks och köpte en ny eyeliner. Jag var ute efter en liner i gel formula men ville inte lägga ner hundratals kronor. Jag har tidigare använt många varianter av gelliner men av någon konstig anledning torkar mina ut otroligt fort… Så jag gav mig på jakt efter en riktigt bra den här gången. Jag sökte på Youtube och Google och många i skönhetsvärlden rekommenderade Maybelline's lasting drama gel liner. En del har till och med jämfört den med Bobbi Browns oerhört kända liner som kostar otroligt mycket mer än den här. Jag har själv inte testat Bobbi Brown varianten men den från Maybelline har jag testat i ett par dagar nu och den får tummen upp av mig. Linern glider på otroligt lätt och är lätt att jobba med. Färgen är också mörk och fin. Finishen är snarare matt än glansig, vilket jag bara tycker är ett plus till vardags. Linern kommer tillsammans med en borste som funkar fint, men jag föredrar en snedskuren pensel alla dagar :) Min färg är i intense black och priset ligger på ca 119 kr. Förövrigt så är Maybelline ett utav mina favoritmärken inom smink, dels för att de har rimliga priser och dels för att de bidrar med bra produkter! Trevlig kväll på er
 
 
Kommentera inlägget här: